Sunday, 7 August 2011

(>_<)!...besday tuk kawan,,

salam,,,ermmm...
 nim nk citer ceritai sikit sall ni haaa..
member ni haaa....
sbb kn die ni ske sgt knekn org time besday org so pejam celik,pejam celik,,,pergg time die lak,,,
buleh wat der lak,, last2 kite org mmg lupe r bile besday die....

nsib baek ari tu perasn,,time tu haaa..sje2 je main dompet die,pastu tgop2 ic die, lesen memandu die ...alang2 tgop tu..wooo bru trperasn tarikh lahir die..soooo saat nk balas dah tibe,,,mse tu ari ahad------> dienyer b-day hari rabu..hekhek(>,.,<)!,,,siap rrr kooo,,,ramai x puas hatiii rr,,wahahaa alangkahh seronoknye dpt bls balik.wohooo brsama-sama gn kwn2 yg da lama geram mnunggguu!,,, wuuuzaaaaa!,,

NIII la dier ,,mcm ni la die...wahahahaaaa,,
eeeeiiiiiii,, teruk gat ,,tgop lubang idop tu..ad ape tah..(X_x)!....tp die x leh marah..haha..sbb ni mmg da nsib die time ni..... amik koo tuangg!...kami ramai2 da balass balik.hoho..
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................>>>>>

Tp lain lak jdnyer,,,aim utame ad lah die,,tp last..tgop smuer jd giler....aku pon x tahu nk ckp ape...
haiss org lain lak yg kne...die ni mmg x bleh tgop org sng tol...
die ckp awal2 cam ni....

tuang = ok ,aku x angkat tangang..wat la npe2 pon...(jge mung org, aku bg laki kne sekgi!(>_<)!...)
kami = yeahahaha  ok..jgn jnji melayu k..jngn lari da nnti...

---->
----------->
then cam ni la jd,abis comot2 smuer....mmg x leh bla r...pnt aku ari tu kne bsuh bju gn sluar sbb kne tepong cair.. da la ade satu je sluar esop nk gi kos lagi...ermm (T_T)...
          hehehe.
meriah tol hri tue die tuuu haha tgop kite rang tlong nyayikan lgu lagi ramai2...ok lets see.

hohohoh...moga2 pnjang umor dan dmurahkan rezeki kpd si kwn kite ne eh..amin..
.........>
-------------------> tgop ni bdak2 buas...knangan pic tuk korang......(n_n)//
hHHhAahaha,,laaa baby x pakai baju tuu,,x moreeel tul laa budop nim...haha..pape pon pian tulis bloq ni ats permintaan kwn2 pian ni,,tuk sbgai kenangan....ape leh buat die rang yg suroh letak pic ni...ok....
(n_____n)! senyum sokmo neh,.....

makang2..



ermmm,

HEHEHEHEEheee pose bru wape hari tp,,hurrmm terkenang gile time raye cam nii...x sabar nk jmpe fmily!!!! nk raye kt kg nnti(n____n)!

MISS U my fmly at kg surau panjang!....

(n_n)...(X_x)!....ehem2..
 -------------------------------> haha erm bru je wape hari pose ,,tp daa tempias gile trkenang pic nim...
ni pic raye pian n kuarge time raye 2010 ...ermmm alahaaaii x sabar nye nk jumpe ibu gn ayh yg trsayang..
nk mnx maaf gn die,cium tnggn die..mnx maaf gn adk bradik, gn saudre mare,spupu n yang rapat2 gn pian...
ermm,ermmm,....(ngigau mimpi ape tah ni.hehehe..)

abg sye yg sulong(abg mat) ,akak(mek ela) x der lam nim ermm (die gi raye mah laki die time ni).saye(pian).adik pmpuan nob3(tirah),adk laki nob4(yusri). adk g disyg skli oleh kami tu yg kecik skali,,,Napi...  dan  mak gn ayah(n_n)!.....
.......


ni la diee si volvering kecik yg slalu cakar badan aku (>__<)!.....abis bebelang dibuatnyer haha,,,
lame x penyek2 die ,,maklomla merantaw belajar jauh2,,,so die kne tinggl la duk umah gn mak n ayh..n duwe org adik pian lgi t...
hehehehhe...
ermmm just want 2 smileeee(n_____n)!...ok allll...

selamat menyambut bulan ramadhan!!!...

Tuesday, 2 August 2011

Daa Kne TingGGaaalll....(T_T)..siap mung..

WWaaaaAaaa...,,ari nim adlh hari yg mmentkan bg aku,,,
aduhai, daaa la cari buku x jumpe pastu kne tingggggl lak...hampeh tol,, kweng3..

------------->apelah bebudak2 umah pian nim,,,mkn sahur skali,berbuka puase pon skali, pgi kelas pon skali hari2 ..ermm tp ari ni x wait kite lak...haaaizz!(>,.,,<)!,,aku nop kekoh kepale mung orang ,,pastu sedup daroh gan seterow buke pose sekgi waahahahahaa!!!!!!!!!!!.....

hehehe pening daaa,, nk cite cam ni la...pgi x di wait dierang ni mndi..ikut turn ....
pian la yg last skali jd mangsa....tp dieorg siap2 pastu tunggu kt luar..
pian tgop jam awal lg..then tgop kt luar smuer da lesap....wooooooooo!...mne gi nnnyer smuer org nim,,
ermm mmg da taw da la tuu.. tu yg pelik tu,tgop jam awal lgi tp dierang kalut2 gi...haha

(mimpi ape tah semalam nk gi awal2 gat )<-------------tp yg utama yg pian yg kne jln sorg2....bored ari nim da la sorg2,, pastu ble smpai kne boOooOOO Kne tInggall...T_T.... (apenyer kwn mcmm nim)..
tp x per ttp senyum jerr hehee  (n_n)!!!!!.......................

BUKU LOQ!!! 
-ari ni cik nk cek buku loq alahai abisler kami,,
bg yg da siap tu memer r tenang..ermm tp yg tersangkut sangkut  nim...mslah r sikit...
lg satu yg bdk 2..mmg ingt r kt mung..bkn nk tulong ..just kate nasib.ok weee see k.....tgop la..
time senang same2 tolong ,,time susah mcm ni lak er ....ok (0_o)!.....ni yg die mhu...

(n_n) hepppy time pegi pg x di (penat,,x larat,, lapoo perutt(T_T)...semak kple)!...hehe
- yeaaahh aku dapat hirup udara nyaman pagi2 segar jer..sambil bawak muto yg dsayg tuu huhu...
-redah sorg2 je x yah pikir2 jln kaki.,...

HEKheK...
-time balik lak dari kelas tngh hari xD,,hehehe,,,
nk taw x jd ape kt dierang....alooor cian nyer nyer..tgop muke sowang2 jln penat jer...
haha....pian bwak muto lalu kt dierang ...ish2...cian nyer tu la jln kaki lagi ...hihihihihihihihihihihihih......
(tinggl sngt aku spe suroh)....tp ksian pnye psal n membr lak tu,,,angkut la sorang mamat tu balik ke rumah...
waaaaaaaaaaaa.... yg lain tu x dpt pian angkut la sory er...

Ptg nim gi kelas gn muto lagi...wat panas lagi kt demer tu..hehe(ape nk jd da .bln2 pose pn mcm ni)hekhek2..



Monday, 1 August 2011

x BuLeH TiDowwww...weees.(X_x)!.....

ermmmmm,ermmmmm,
ermmmmmmmmm..ermmmmm (X_x)!.....
penat alahai x leh lelapkan mate mlm nim smpai ke pagi nim..karang nk bngun tuk brsahor pulop..
tp yg bestnyer bnyak bnda dpt buat time ni,,,tenang je...lagi2 tulis blog nim ler...bace2 tentang agama,kelebhn bulan ramadhan nim......bace2 gak tp mstilah amal ape yg da taw tu ...(n_n)....

...ad sape2 ad tips x ,,leh bg care tuk tidow ..klaw ssh nk tidow mlm2....
penat deees camnim,,(T_T).....type kt komen...

Ramadhan: Kelebihan Bulan Ramadhan

Kelebihan Bulan Ramadhan

Berikut beberapa hadith yang menceritakan fadhilat bulan Ramadhan untuk kita hayati bersama dan mendapat keberkatannya :
1. Dari Abi Hurairah beliau berkata :Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud :
“Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan.”
Hadis riwayath  Bukhari, Muslim& Nasaaei.
2. Dan daripada Abu Hurairah daripada Nabi S.A.W telah bersabda yang bermaksud :
“Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu.”
Hadith riwayat oleh Nasai’e, Ibn Majah dan Baihaqi
3. Dan Abu Hurairah telah berkata : Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang artinya :
“Sesiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan maka akan diampunkan baginya  dosanya yang telah lalu.”
Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Abu Daud, Nasai’e dan Baihaqi
4. Daripada Abu Hurairah telah berkata: Rasullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :
“Solat yang difardhukan kepada sembahyang yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan Jumaat kepada Jumaat yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan bulan kepada bulan(iaitu Ramadhan) merupakan kaffarah apa antara keduanya melainkan tiga golongan : Syirik kepada Allah, meninggalkan sunnah dan perjanjian (dilanggar).
Telah berkata Abu Hurairah : Maka aku tahu perkara itu akan berlaku, maka aku bertanya: Wahai Rasulullah! adapun syirik dengan Allah telah kami tahu, maka apakah perjanjian dan meninggalkan sunnah? Baginda S.A.W bersabda : Adapun perjanjian maka engkau membuat perjanjian dengan seorang lain dengan sumpah kemudian engkau melanggarinya maka engkau membunuhnya dengan pedang engkau, manakala meninggal sunnah maka keluar daripada jamaah.”
Hadis riwayat Ahmad, Al-Hakim dan Baihaqi
5. Daripada Abi Solih Az-Zaiyat bahawa dia telah mendengar Abu Hurairah berkata: Rassullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :
“Setiap amalan anak Adam baginya melainklan puasa maka ia untuk Ku dan Aku sendiri yang akan membalasnya. Dan puasa adalah perisai, maka apabila seseorang berada pada hari puasa maka dia dilarang menghampiri isterinya pada hari itu dan tidak meninggikan suara.
Sekiranya dia dihina atau diajak berkelahi maka dia berkata : Sesungguhnya aku berpuasa demi Tuhan yang mana diri Nabi Muhammad saw didalam kudratNya maka bau mulut orang berpuasa lebih harum di sisi Allah pada hari qiamat daripada bau kasturi, dan bagi orang berpuasa dua kegembiraan yang mana dia bergembira dengan keduanya apabila berbuka dia bergembira dengan waktu berbukanya dan apabila bertemu Tuhannya dia gembira dengan puasanya. “
Hadis riwayat imam Bukhari& Muslim.

kelebihan bersedekah....tahukah anda bagaimana hendak mendapat naungan daripada panas terik di padang Mahsyar dan mendapat pendinding daripada api neraka.



Assalamualaikum,selamat berpuasa di bulan ramadhan  kepada kwn2, disini ada sedikit cerita tentang ilmu yang pian mahu kongsi bersama,moga2 kita mndapt keberkatan daripada allah s.w.t di bulan ramadhan ini(n_n)!..












BERSEDEKAH.....


Dari Amru bin Auf r.a katanya '
 Rasulullah SAW bersabda “Sesungguhnya sedekah seseorang Islam itu memanjangkan umur dan mencegah daripada mati dalam keadaan teruk dan Allah SWT pula menghapuskan dengan sedekah itu sikap sombong, takbur dan membanggakan diri (dari pemberiannya).”



Huraian                                                                                                                                           .  
 1.Selain daripada sedekah wajib iaitu zakat harta, zakat fitrah dan sebagainya, umat  
     Islam umumnya digalakkan memberi sedekah sunat sebagai tanda bersyukur  
     dengan segala nikmat yang dikurniakan oleh Allah SWT.


2. Setiap pemberian sedekah akan diberikan ganjaran pahala sekiranya dilakukan  
     dengan ikhlas kerana Allah semata-mata. Bahkan fadhilat atau kelebihan  
     bersedekah adalah meliputi dunia dan akhirat. 


3. Faedah sedekah di dunia adalah seperti seseorang itu akan dimurahkan rezekinya 
    oleh Allah, terhindar daripada bala bencana, dipanjangkan umur, mencegah 
    daripada kematian yang buruk di mana orang yang selalu bersedekah akan 
    dilindungi daripada ditimpa kemalangan yang menyebabkan kematian dalam 
    keadaan yang ngeri atau mati dalam keadaan tidak beriman (su’ul khatimah) 
    kerana sedekah itu sebenarnya membawa rahmat di samping menghapuskan sifat 
    sombong, takbur dan menunjuk-nunjuk dengan pemberiannya.


4. Manakala faedahnya di akhirat pula ialah seseorang itu akan mendapat naungan 
    daripada panas terik di padang Mahsyar dan mendapat pendinding daripada api 
    neraka.




renungkan bahagian ini pulak kawan2..

sembahyang itu mendampingkan diri (dengan rahmat Allah dan membawa keredhaannya) dan puasa menjadi perisai (dari kejahatan), manakala sedekah pula menghapuskan dosa 
sebagaimana air memadami api .. 

BALASAN MENINGGALKAN SOLAT

Diriwayatkan bahawa pada suatu hari Rasulullah S.A.W sedang duduk bersama para sahabat, kemudian datang pemuda Arab masuk ke dalam masjid dengan menangis.
Apabila Rasulullah S..A.W melihat pemuda itu menangis maka baginda pun berkata, “Wahai orang muda kenapa kamu menangis?”
Maka berkata orang muda itu, “Ya Rasulullah S.A.W, ayah saya telah meninggal dunia dan tidak ada kain kafan dan tidak ada orang yang hendak memandikannya.”
Lalu Rasulullah S.A.W memerintahkan Abu Bakar r.a. dan Umar r.a. ikut orang muda itu untuk melihat masalahnya. Setelah mengikut orang itu, maka Abu Bakar r.a dan Umar r.s. mendapati ayah orang mudah itu telah bertukar rupa menjadi babi hitam, maka mereka pun kembali dan memberitahu kepada Rasulullah S.A.W, “Ya Rasulullah S.A.W, kami lihat mayat ayah orang ini bertukar menjadi babi hutan yang hitam.”
Kemudian Rasulullah S.A.W dan para sahabat pun pergi ke rumah orang muda dan baginda pun berdoa kepada Allah S.W.T, kemudian mayat itu pun bertukar kepada bentuk manusia semula. Lalu Rasulullah S.A.W dan para sahabat menyembahyangkan mayat tersebut.
Apabila mayat itu hendak dikebumikan, maka sekali lagi mayat itu berubah menjadi seperti babi hutan yang hitam, maka Rasulullah S.A.W pun bertanya kepada pemuda itu, “Wahai orang muda, apakah yang telah dilakukan oleh ayahmu sewaktu dia di dunia dulu?”
Berkata orang muda itu, “Sebenarnya ayahku ini tidak mahu mengerjakan solat.”Kemudian Rasulullah S.A.W bersabda, “Wahai para sahabatku, lihatlah keadaan orang yang meninggalkan sembahyang. Di hari kiamat nanti akan dibangkitkan oleh Allah S.W.T seperti babi hutan yang hitam.
Di zaman Abu Bakar r.a ada seorang lelaki yang meninggal dunia dan sewaktu mereka menyembahyanginya tiba-tiba kain kafan itu bergerak. Apabila mereka membuka kain kafan itu mereka melihat ada seekor ular sedang membelit leher mayat tersebut serta memakan daging dan menghisap darah mayat. Lalu mereka cuba membunuh ular itu.
Apabila mereka cuba untuk membunuh ular itu, maka berkata ular tersebut, “Laa ilaaha illallahu Muhammadu Rasulullah, mengapakah kamu semua hendak membunuh aku? Aku tidak berdosa dan aku tidak bersalah. Allah S.W.T yang memerintahkan kepadaku supaya menyeksanya sehingga sampai hari kiamat.”
Lalu para sahabat bertanya, “Apakah kesalahan yang telah dilakukan oleh mayat ini?”
Berkata ular, “Dia telah melakukan tiga kesalahan, di antaranya :”
1. Apabila dia mendengar azan, dia tidak mahu datang untuk sembahyang berjamaah.
1. Dia tidak mahu keluarkan zakat hartanya.
1. Dia tidak mahu mendengar nasihat para ulama.
Maka inilah balasannya..



Sunday, 31 July 2011

S3laM@t menYanBut RaMadHan AL-MUBARAK..^_^

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera
Kalimah Bismillah adalah singkatan daripada lafaz ” Bismillahir rohmaanir rohim” yang bermaksud  “Dengan nama allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang”.
6 kelebihan Bismillah ialah:
1) Membaca Bismillah sebanayk 21 kali sebelum tidur, dapat mengelakkan gangguan syaitan,  kecurian dan bala.
2) Ucapkan salam dan Bismillah setiap kalli hendak memasuki rumah, Insyaallah rumah tangga akan diberkati dan   
     mendapat keharmonian.
3) Bacakan Bismillah sebanyak 41 kali ke telinga orang yang pengsan. Insyaallah akan dapat memulihkannya.
4) Jika membaca Bismillah sebanyak 19 kali ketika bertemu orang yang dalam keadaam marah, InsyaAllah dapat 
     melembutkan hatinya.
5) Lafaz Bismillah jika diucapkan sebanyak 100 kali dan dihembuskan kepada orang yang berpenyakit selama tiga hari 
     berturut-turut, inysallah penyakitnya akan sembuh.
6) Jika mahukan hajat seseorang itu dimakbulkan, dia hendaklah membaca Bismillah apabila selesai solat Asar pada 
     hari jumaat dalam keadaan suci dari hadas dan najis. Hendaklah juga mengadap kiblat sehingggalah matahari 
     terbenam.



SaLam RAmAdhAN utuk semua kawan2..(n_n)!.......
------>  tibanya bulan ramadhan ini,,amat dinanti-nantikan oleh semua umat islam...trmaksudlah bdk2 dlm rumah sewa pian ni....hoho... rinduuuu nyer nnti time 2 bile dapat pulang ke kg melihat wajah kedua-dua org tue yang sngat disayangggiii...

>buat kawan2 jagan x pose errr!,,,(>,.,,<)!!!!...mlm2 lak jgn ponteng solat tarawih k!...
bnyak2 la melakukan ibadat di bulan yang penuh keberkatan ini... LOvE RamAdhan...!!.
..
     Sedikit renungan buat semua pembaca.....

Soal seorang teman.
Ramadan telah menjelma. Terasakah debarannya mengetuk pintu hati?
Ingatkah kita kepada peristiwa bagaimana Nabi SAW ketika menaiki tangga-tangga mimbar masjid baginda SAW, mengaminkan satu persatu yang disebutkan oleh Jibril Alaihi as-Salam. Di antaranya ialah sebagaimana yang disebutkan oleh Nabi SAW:
“Jibril mendatangiku seraya berkata; “Barangsiapa yang mendapati bulan Ramadan, lantas tidak mendapat ampunan, kemudian mati, maka ia masuk Neraka serta dijauhkan Allah (dari RahmatNya)” Jibril berkata lagi, “Ucapkan “Amin”. Maka kuucapkan”Amin”
Tidakkah amaran ini cukup menggerunkan kita? Jika Ramadan yang menjanjikan limpahan rahmat, limpahan keampunan, dan gandaan kebaikan ini PUN tidak mampu menyelamatkan kita dari api neraka, apa sebenarnya modal yang telah kita siapkan untuk membeli syurga?
Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, mudah-mudahan kamu bertakwa.
[al-Baqarah : 183]
Allah Subhanahu wa Ta’aala sudah memberikan peringatan, bahawa puasa sebagai proses menjana Taqwa adalah satu proses yang rumit. Kalimah La’alla  dalam Surah al-Baqarah ayat 183 itu sudah sedia melontarkan konotasi ‘MUDAH-MUDAHAN’, tanda tidak semua akan berjaya mencapai Taqwa di hujung Ramadhan.
Justeru ia adalah satu peringatan yang sepatutnya menggentarkan hati-hati kita. Lebih menakutkan dari peperiksaan akhir sem yang ada kemungkinan dibuang universiti.
Umpamanya soalan bocor telah diberi. Segala latihan dan kelas tambahan disediakan. Segala kerja rumah dibatalkan supaya pelajar boleh fokus menghafal jawapan bagi soalan peperiksaan yang telah dibocorkan. Sepatutnya, dah confirm dah lulus dengan segala kelonggaran yang diberi, tapi akhirnya, lecturer kata “Mudah-mudahan kamu lulus…”.
Syaitan ditambat.
Pintu rahmat dibuka seluas-luasnya.
Dosa yang bertimbun-timbun terkumpul, ditawarkan untuk dihapuskan semuanya.
Sedikit amal, berganda-ganda pahala menanti.
Tapi akhirnya, berjayakah kira meraih taqwa itu nanti?
.
RAMADHAN
”Barangsiapa membaca satu huruf dari Kitabullah, maka ia memperoleh satu kebaikan, dan satu kebaikan berlipat sepuluh kali. Aku tidak katakan alif lam mim itu satu huruf, akan tetapi alif satu huruf, lam satu huruf, dan mim satu huruf.” (HR. Tirmidzi)
“Lailatul Qadr itu lebih baik dari seribu bulan” [Al-Qadr 97.3]
Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: “Apabila tiba Ramadhan, maka pintu rahmat akan dibuka, pintu neraka Jahannam akan ditutup, dan syaitan akan ditambat”
Tiba-tiba kita buat tak tahu, macam tak ada apa-apa berlaku. Tak terasa rindu nak menambah amal. Tak terasa gerun nak tinggalkan dosa dan maksiat.
Seolah-olah isu dosa, pahala, syurga dan neraka ni macam isu propaganda politik murahan yang tak patut kita ambil perhatian langsung.
Dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang yang telah melupakan Allah, lalu Allah menjadikan mereka melupakan diri mereka. Mereka itulah orang-orang yang fasiq (derhaka). Tidaklah sama ahli Neraka dan ahli Syurga; ahli Syurgalah orang-orang yang beroleh kemenangan [Al-Hashr 59 : 19-20]
Renung-renungkan dan selamat beramal…


BUAT KAwan2!(n_n)!..


1) Lafaz Niat Puasa (Sebulan Terus)
Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

2) Lafaz Niat Puasa (Harian)
Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

3) Doa Berbuka Puasa.

Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Selamat Berpuasa :)


Saturday, 23 July 2011

MeRaYapp di ats jalan wahaha(n_n)!

sooo ni citer time aku gerak giii sp lepas dri tekanan LI kt jitra,,,,
yang entah pape...
bnyak bnda da jd time tu,,aku da sedia nk share kt sini sal tragedy time li tu.,so tp kt tajuk lain eh sob sob sob(T_T)!,,,sedih aku trngat sal tu...hakhakhakhak!!!(>_<)!..----
-----------
  -----------
    ------------>lek LuuuU ni nk citer nim time yg heppy je waahaa jiwa tenang, hati senang, perut kenyang,tidow pon jd senang..haha...(n_n).....

.ni la die lokasi nyer nyer
------->kt  sik(kota our?ooow) aku pon x taw cam na nk eja ii tmpat member aku tu,erkk(X_X)!&gt;.
ermm,,hang out skit gn pic nim,, knangan bg aku wes wes wes!!(0_o)!...



tp ad prob lak time g tu,huhuh,kwn2 aku yg naek kete tu yg hais,,,bau-berbau bau toll,,!...
die gi langar anjing yg mati tengah jalan perggg!!,,merencit abis nsib baek kite org sempat elak ler dri trkne,,hoho(n_n) terok2,,,
tp mamat nie mmg suke kacau org bawk muto,,ni la die,,mcm ni la die,,,tgop care die bwak tuu!!

--------
    ---------(X_x)!!(o_0)!,,(n_n)!!...

ni laa die ni ,,ermm ni la die ni ermmm haha ni ondeerrsswayyy nk congek ni,,owww ape nk jd daa..hakhak(X_x)!...


abis ctr sal gerak2 nim,,haa ni lak time da smpai,,woooo sedap nyer nyer,,durian durian duriang ,,duriangggggg! rambutan,rambutan,,rambutanggg,,woh mutang n duriang,,hahaha(0_o)!





wooo (n_n)kalah la ayam KFC cam nie,,tgop muke sorang2 mkn layan je ad siap mate stem2 lg tu,,haaa,,,jilat jari mmg kompem la,huhu,,,tp (T_T),,,sory le kwn2 pic woh mutang tak dop pulop,,,lupe nop ambik kt hp saing2,,



kawan2 tinggal la kt aku sikit,,weii boroi,,abe,,parang n kori alahai liur nim,,haha,,...sambil da kenyang tu,,ermm kiterang gi la pulak kt tasek nim nme ape tah ermm haaa ---&gt;Tasik Beris erm hehe sory le x pndai nop eje nme tasik tu peling gat ekpong...tp mmg bunyi mcm tu la klo aku yg sebut wahaha,,,..
layann je duk ats muto smbil tgop org gail ikanggg,, tgop tgopp,





wooo besar gile gile gmbar hahha,,,tp nie je yg ader, x pe kang,,.....
next aku nk ciritai salll kt kebun lak tjuk lai la er!!, &nbsp;salam(n_n)!,,,moge trhbur

Dusun Si KOriiie (Bile la Aku nk Balik kg Surau Pnjang nk mkn buah kt Kg) ermm (T_T)!,

salam,,haa ni lak operrasi meredah kebun yg dah dberi kbenaran tuk msuk n makn je sepuas2nyer nyer,,haha..
,, ermm ermm tks koriie sbb ajk kami gi mkn buah kt kg kamu,,,klaw camni x taw la bile lg nk rse camnie,,hoho,,tks tks,,mcm ni ler kwan kn (n_n)!<,,


wooooo ni la die sal kes buah ilang je ,,haa ni la die nyer angkare,,,ni beruang yg tgah mkn buah,,
haha,<----(jgn lebih2 lak)(>_<)!..  




haaa yg nie lg x leh bla.,,,siap mark pokok lg x nk bg orang amik buah tu,,,(X_x)!,,hahaha,,,teruk tol abe....wei bg la alaaa ade see je tu orrp alohh.........


hurm yg nie lg r stdyy jee,,lepas knyang makan teross tido,,alaaa ape ni parang,,,,,,
(klow die nmpak pic nim mampos aku hahaah)....Sysssssss(X_x)!....
hurrmmm penat nyer melayan perangai dieorang nie mmg buas2 tol,,,tp pape pon dpt lepaas dari tension hahaa..... haa yg ni lg laa,,tu tgop tu alo lo lo lo comey nyer beby,,,senyum sokmo,,,heppy je


so mlm tu kiterang gerak gi balik sp lak,,,ermmm dlm prjlanan tu singah la sebentar kt kedai mkn nme ape tah,.,ermm blh la tahan kt situ.,,sbb lapar kn so telan je smuer jd sedap dn kompem kenyang haha....




so makang2,,,smpai kenyang pastu kacau org2,,pastu merapu,pastu lari,haaa x taw ape nk jd gn kiterang nie..hahaa...ermm nnti eh pian ctr hal lain lak,,,,sbb skrg ni bz skit sbb ermm sbbb sbb nk siap kn buku loq,,,owww mampos aku! buku wat lole jee. x siap agi ni wwaahahaha (T_T)!....